TEHNIČKA KULTURA
U Nastavnom planu i programu za osnovnu školu navedeno je - Tehnička kultura nastavni je predmet u kojem se stječu opća tehničko-tehnološka znanja i razvijaju umijeća primjene ukupno stečenih znanja iz različitih nastavnih predmeta i područja. Pritom se razvija djelatna sposobnost, radni odgoj i odgovornost učenika. Pritom se razvija djelatna sposobnost, radni odgoj i odgovornost učenika. Posebnost ovoga nastavnoga predmeta ogleda se u njegovu doprinosu raznovrsnim općeobrazovnim i odgojnim postignućima učenika osnovne škole....
Cilj je nastave tehničke kulture izgraditi djelatni, poduzetnički i stvaralački tehničkotehnološki način mišljenja te osposobiti učenike za prepoznavanje i primjenu tehničkih tvorevina u životnom okružju.
Opća zadaća nastave tehničke kulture jest navesti učenike na prvu primjenu svekolikih znanja u tehnici i tehnologiji i razvoj opće tehničke kulture koju čine znanje i djelovanje...
Osim redovne nastave postoji i mogućnost odabira Izbornih programa iz Tehničke kulture koji su dopuna temeljnomu programu. Njima se učenicima omogućuje spoznavanje osnova suvremene tehnike i tehnologije iz posebnih područja te stjecanje praktičnih umijeća, ovisno o njihovim sklonostima i psihofizičkim osobinama.
Izvannastavne tehničke djelatnosti obuhvaćaju sustavno okupljanje učenika u tehničkim sekcijama i klubovima mladih tehničara. U pravilu, priređuju se i održavaju u prostorima škole, po provjerenim programima i u suradnji s udrugama tehničke kulture. Sudjelovanje u radu izvannastavnih tehničkih djelatnosti je dragovoljno...
Ove školske godine učenici viših razreda naše škole mogu odabrati rad iz područja tehničke kulture u dvije izvannanstavne aktivnosti. To su Prometna sekcija i Modelari.
TERENSKA NASTAVA U TEHNIČKOJ KULTURI
U našoj školi se iz tehničke kulture tradicionalno planira i organizira terenska nastava. Kroz terensku nastavu se, kao izvanučioničku nasztavu, osim usvajnja planiranih sadržaja na zanimljiviji, istraživački i slobodniji način, ujedno koristi i mogućnost za poticanje i razvijanje timskog rada u cilju razvijanja i stvaranja što kvalitetnijih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine /razreda/. Također se koristi i za interdisciplinirano povezivanje sadržaja različitih predmeta.
U šestim razredima – posjeta Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu.
Učenici upoznaju četiri odjela: odjel TRANSFORMACIJE ENERGIJE, odjel PROMETNIH SREDSTAVA, odjel GEOLOGIJE, RUDARSTVA I NAFTE i odjel ASTRONAUTIKE S PLANETARIJEM. Kroz osobni uvid i određene zadatake otkrivaju povijesni razvoj tehničkih tvorevina u raznim granama tehnike.
I ove školske godine ostvarili smo našu planiranu terensku nastavu. 11. 11. 2016., petak, učenici šestih razreda, njih 96, sa svojim razrednicima i učiteljicom tehničke kulture posjetili su Tehnički muzej Nikola Tesla. Evo nekoliko fotografija:
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |