PRIRODA
Prirodu oko nas čine živa bića, neživa priroda te pojave i procesi koji se u njoj zbivaju. Prirodu istražuju brojne znanosti – astronomija, biologija, fizika, fizička geografija, geologija i kemija. Svrha je učenja nastavnoga predmeta Priroda, kao početnoga, integriranog učenja prirodoslovlja, razumijevanje svijeta u kojemu živimo kako bi se u njemu održivo živjelo. Učenjem o prirodi sagledava se njezina cjelovitost, od čestica koje grade tvari, preko živoga i neživoga svijeta na Zemlji, do najvećih struktura u svemiru. Naglasak je na razumijevanju osnovnih koncepata biologije, fizike i kemije te na razumijevanju metoda kojima se u prirodnim znanostima dolazi do spoznaja. Te se metode mogu primijeniti u svakodnevnome životu za stjecanje znanja i donošenje odgovornih odluka. Stečeno znanje učenicima omogućava donošenje odluka važnih za sigurnost, očuvanje zdravlja, bioraznolikosti i okoliša te djelovanje u skladu s načelima održivoga razvoja.
Više o prirodi saznajte ovdje.
Nastavni predmet Biologija temelji se na spoznajama znanosti koja proučava organizaciju živoga svijeta istraživanjem struktura, funkcija i razvoja različitih oblika života na molekularnoj i staničnoj razini, na razini organizama, populacija, ekosustava i biosfere. Istražuje interakcije i međuovisnosti koje se javljaju na svakoj od tih razina te procese iskorištavanja i pretvorbi energije koji su temelj održivosti života. Biologija je jedna od ključnih znanosti u rješavanju najvećih izazova današnjice, kao što su: neravnomjerna raspodjela hrane, nedostatak pitke vode, pojava i širenje bolesti, onečišćenje okoliša i prirode te smanjenje bioraznolikosti. Za razumijevanje tih i sličnih tema te za aktivno sudjelovanje u raspravama i rješavanju tih problema u društvu nužna su biološka znanja. Razvijanjem odgovornosti potiče se solidarno promišljanje i djelovanje bitno za osobnu dobrobit i dobrobit zajednice.
Više o biologiji saznajte ovdje.
Tea Grgić
Svjetski dan zaštite životinja
Svjetski dan zaštite životinja, međunarodni je dan koji se obilježava 4. listopada svake godine, posvećen pravima životinja i njihovu blagostanju, s posebnim naglaskom na odnos čovjeka prema ostalim životinjama i važnost svih životinja za život na Zemlji. Učenici Eko kreativne skupine (voditeljica Tamara Brozović Jurišić) i Ekološke skupine (voditeljica Tea Grgić) zajedno su obilježili Svjetski dan zaštite životinja te izradili plakat.
:: opširnije ::
Mala škola biologije
Tijekom školske godine 2022./2023. u našoj se školi provodio projekt za darovite učenike "Mala škola biologije" . U projektu su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda (njih 21) te učiteljice Tamara Brozović Jurišić (voditeljica projekta), Sanja Pavin i učitelj Filip Marohnić. Učenici su mikroskopirali, izrađivali sami svoje mikroskopske preparate, na modelima su proučavali što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela, proučavali su kosti na našem kosturku, izrađivali su svoj filter za vodu, fosile, model stanice, izadili su i proučavali otiske prstiju i još mnogo toga. Učilo se na zanimljiv i zabavan način, kroz praktične radove, bez knjiga i bilježnica. Učenici su komentirali da im se sviđa ovakav način rada, a i roditelji su bili vrlo zadovoljni, stoga se nadamo da će se ovaj projekt nastaviti i u budućnosti. Detalje o projektu, kao i fotografije pogledajte pod opširnije.
:: opširnije ::Igra, učenje i čitanje uz terapijskog psa, druga godina eTwinning projekta
I ove školske godine u našoj se školi provodio eTwinning projekt "Igra učenje i čitanje uz terapijskog psa". Projekt je ove godine postao međunarodnog karaktera te je okupio 20 razrednih odjeljenja iz 11 škola iz Hrvatske, Slovenije i Srbije. U projektu su sudjelovali učenici 8.d razreda pod mentorstvom učiteljice Tamare Brozović Jurišić i 6.b razreda pod mentorstvom učiteljice Željke Kalabek.
:: opširnije ::« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |