preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2011.

Ukupno: 1344763
Priroda i Biologija

PRIRODA

 

 

 

 

 

 

 

 

Prirodu oko nas čine živa bića, neživa priroda te pojave i procesi koji se u njoj zbivaju. Prirodu istražuju brojne znanosti – astronomija, biologija, fizika, fizička geografija, geologija i kemija. Svrha je učenja nastavnoga predmeta Priroda, kao početnoga, integriranog učenja prirodoslovlja, razumijevanje svijeta u kojemu živimo kako bi se u njemu održivo živjelo. Učenjem o prirodi sagledava se njezina cjelovitost, od čestica koje grade tvari, preko živoga i neživoga svijeta na Zemlji, do najvećih struktura u svemiru. Naglasak je na razumijevanju osnovnih koncepata biologije, fizike i kemije te na razumijevanju metoda kojima se u prirodnim znanostima dolazi do spoznaja. Te se metode mogu primijeniti u svakodnevnome životu za stjecanje znanja i donošenje odgovornih odluka. Stečeno znanje učenicima omogućava donošenje odluka važnih za sigurnost, očuvanje zdravlja, bioraznolikosti i okoliša te djelovanje u skladu s načelima održivoga razvoja.

Više o prirodi saznajte ovdje.

 

BIOLOGIJA

 

 

 

 

 

 

 

 

Nastavni predmet Biologija temelji se na spoznajama znanosti koja proučava organizaciju živoga svijeta istraživanjem struktura, funkcija i razvoja različitih oblika života na molekularnoj i staničnoj razini, na razini organizama, populacija, ekosustava i biosfere. Istražuje interakcije i međuovisnosti koje se javljaju na svakoj od tih razina te procese iskorištavanja i pretvorbi energije koji su temelj održivosti života. Biologija je jedna od ključnih znanosti u rješavanju najvećih izazova današnjice, kao što su: neravnomjerna raspodjela hrane, nedostatak pitke vode, pojava i širenje bolesti, onečišćenje okoliša i prirode te smanjenje bioraznolikosti. Za razumijevanje tih i sličnih tema te za aktivno sudjelovanje u raspravama i rješavanju tih problema u društvu nužna su biološka znanja. Razvijanjem odgovornosti potiče se solidarno promišljanje i djelovanje bitno za osobnu dobrobit i dobrobit zajednice.

Više o biologiji saznajte ovdje.

UČITELJICE:

Tamara Brozović Jurišić

Tea Grgić

Vijesti

Mala škola biologije

Tijekom školske godine 2022./2023. u našoj se školi provodio projekt za darovite učenike "Mala škola biologije" . U projektu su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda (njih 21) te učiteljice Tamara Brozović Jurišić (voditeljica projekta), Sanja Pavin i učitelj Filip Marohnić. Učenici su mikroskopirali, izrađivali sami svoje mikroskopske preparate, na modelima su proučavali što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela, proučavali su kosti na našem kosturku, izrađivali su svoj filter za vodu, fosile, model stanice, izadili su i proučavali otiske prstiju i još mnogo toga. Učilo se na zanimljiv i zabavan način, kroz praktične radove, bez knjiga i bilježnica. Učenici su komentirali da im se sviđa ovakav način rada, a i roditelji su bili vrlo zadovoljni, stoga se nadamo da će se ovaj projekt nastaviti i u budućnosti. Detalje o projektu, kao i fotografije pogledajte pod opširnije.


Kroz različite aktivnosti ostvarivali smo zadane ciljeve projekta:

- omogućiti darovitim učenicima drugog i trećeg razreda IV. osnovne škole Bjelovar stjecanje i razvoj prirodoslovnih  kompetencija na višim kognitivnim razinama

- razvoj kreativnosti, kritičkog mišljenja, socijalnih vještina

- odgovornost prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša

- aktivno uključivanje u kreiranje projektnih aktivnosti.

- razvijanje međusobne suradnje, asertivnosti, samopouzdanja i vještina timskog rada te inkluzivnost.

 

Realizirane su sljedeće aktivnosti:

1. Pokazna radionica – praktični radovi i demonstracijski pokusi

2. Formiranje grupe darovitih učenika iz područja prirodoslovlja

3. Radionice koje je  provela učiteljica prirode i biologije Tamara Brozović Jurišić:

Radionica 1: Upoznavanje s mikroskopom i pravilima mikroskopiranja

Radionica 2: Izrada mikroskopskog preparata

Radionica 3: Stanice – osnovne gradivne jedinice živih bića

Radionica 4: Jednostanični i mnogostanični organizmi

Radionica 5: Što možemo saznati iz otiska prsta

Radionica 6: Izradi sam svoj filter za pročišćavanje vode

Radionica 7: Fosili

Radionica 8: Kako biljke dišu, a kako se hrane?

Radionica 9: Što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela?

Radionica 10: Kosturko

4. Završna radionica – izrada projektnih plakata, dodjela diploma i majica, zakuska

5. Javna vidljivost: izlaganje projektnih plakata u holu škole, javno objavljivanje naših aktivnosti na mrežnim stranicama i podstranicama škole

6. Evaluacija projekta: anketa za učenike sudionike projekta, anketa za roditelje 

 

Rezultati projekta

- stjecanje i razvoj prirodoslovnih  kompetencija na višim kognitivnim razinama

- razvoj kreativnosti

- razvoj kritičkog mišljenja

- razvoj socijalnih vještina i tolerancije

- razvoj odgovornosti prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša

- primjena usvojenih znanja

- razvoj fine motorike i različitih praktičnih vještina

- socijalni i emocionalni razvoj učenika te pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i mentalno  zdravlje

- suradnja učenika različitih dobnih skupina, kao i suradnja s roditeljima te lokalnom zajednicom

- razvoj medijske i informatičke pismenosti

- razvoj tolerancije

- poticaj na rad s darovitom djecom i u ostalim nastavnim predmetima

- unaprijeđen mentorski rad nastavnika, međusobna suradnja i poticaji za daljnji rad, bolja povezanost učenika međusobno te nastavnika i učenika

- evaluacija učenika i roditelja (anketom) ukazuje na visoko zadovoljstvo sudjelovanjem u ovom projektu te mnoge dobrobiti 

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

                                                                 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Tamara Brozović Jurišić   datum: 25. 8. 2023.

Oglasna ploča

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


e-Dnevnik

e-Dnevnik
Lista linkova je prazna

Dokumenti

Djetinjstvo bez gladi




preskoči na navigaciju