Mala škola biologije
Tijekom školske godine 2022./2023. u našoj se školi provodio projekt za darovite učenike "Mala škola biologije" . U projektu su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda (njih 21) te učiteljice Tamara Brozović Jurišić (voditeljica projekta), Sanja Pavin i učitelj Filip Marohnić. Učenici su mikroskopirali, izrađivali sami svoje mikroskopske preparate, na modelima su proučavali što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela, proučavali su kosti na našem kosturku, izrađivali su svoj filter za vodu, fosile, model stanice, izadili su i proučavali otiske prstiju i još mnogo toga. Učilo se na zanimljiv i zabavan način, kroz praktične radove, bez knjiga i bilježnica. Učenici su komentirali da im se sviđa ovakav način rada, a i roditelji su bili vrlo zadovoljni, stoga se nadamo da će se ovaj projekt nastaviti i u budućnosti. Detalje o projektu, kao i fotografije pogledajte pod opširnije.
Kroz različite aktivnosti ostvarivali smo zadane ciljeve projekta:
- omogućiti darovitim učenicima drugog i trećeg razreda IV. osnovne škole Bjelovar stjecanje i razvoj prirodoslovnih kompetencija na višim kognitivnim razinama
- razvoj kreativnosti, kritičkog mišljenja, socijalnih vještina
- odgovornost prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša
- aktivno uključivanje u kreiranje projektnih aktivnosti.
- razvijanje međusobne suradnje, asertivnosti, samopouzdanja i vještina timskog rada te inkluzivnost.
Realizirane su sljedeće aktivnosti:
1. Pokazna radionica – praktični radovi i demonstracijski pokusi
2. Formiranje grupe darovitih učenika iz područja prirodoslovlja
3. Radionice koje je provela učiteljica prirode i biologije Tamara Brozović Jurišić:
Radionica 1: Upoznavanje s mikroskopom i pravilima mikroskopiranja
Radionica 2: Izrada mikroskopskog preparata
Radionica 3: Stanice – osnovne gradivne jedinice živih bića
Radionica 4: Jednostanični i mnogostanični organizmi
Radionica 5: Što možemo saznati iz otiska prsta
Radionica 6: Izradi sam svoj filter za pročišćavanje vode
Radionica 7: Fosili
Radionica 8: Kako biljke dišu, a kako se hrane?
Radionica 9: Što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela?
Radionica 10: Kosturko
4. Završna radionica – izrada projektnih plakata, dodjela diploma i majica, zakuska
5. Javna vidljivost: izlaganje projektnih plakata u holu škole, javno objavljivanje naših aktivnosti na mrežnim stranicama i podstranicama škole
6. Evaluacija projekta: anketa za učenike sudionike projekta, anketa za roditelje
Rezultati projekta
- stjecanje i razvoj prirodoslovnih kompetencija na višim kognitivnim razinama
- razvoj kreativnosti
- razvoj kritičkog mišljenja
- razvoj socijalnih vještina i tolerancije
- razvoj odgovornosti prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša
- primjena usvojenih znanja
- razvoj fine motorike i različitih praktičnih vještina
- socijalni i emocionalni razvoj učenika te pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i mentalno zdravlje
- suradnja učenika različitih dobnih skupina, kao i suradnja s roditeljima te lokalnom zajednicom
- razvoj medijske i informatičke pismenosti
- razvoj tolerancije
- poticaj na rad s darovitom djecom i u ostalim nastavnim predmetima
- unaprijeđen mentorski rad nastavnika, međusobna suradnja i poticaji za daljnji rad, bolja povezanost učenika međusobno te nastavnika i učenika
- evaluacija učenika i roditelja (anketom) ukazuje na visoko zadovoljstvo sudjelovanjem u ovom projektu te mnoge dobrobiti
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |