STRUČNI AKTIV UČITELJA HRVATSKOG JEZIKA I RAZREDNE NASTAVE
U četvrtak, 9.3.2017. knjižničarka, voditeljica Stručnog vijeća učitelja Hrvatskog jezika i učiteljica Daliborka Tomašević, voditeljica Stručnog vijeća učitelja razredne nastave ugostile su u IV. osnovnoj školi Bjelovar stručnu suradnicu knjižničarku Medicinske škole Bjelovar i savjetnicu za ŽSV školskih knjižničara OŠ i SŠ BBŽ, mr. sc. Zorku Renić.
Savjetnica je svim prisutnim učiteljima razredne nastave i Hrvatskog jezika te pozvanim vanjskim suradnicima škole, odgajateljima i pedagozima Dječjeg vrtića Bjelovar i Ciciban i knjižničarima iz Narodne knjižnice "Petar Preradović" Bjelovar, održala jednosatno stručno predavanje o Biblioterapiji u odgojno-obrazovanom radu škole i vrtića. Slušalo ju je 18 učitelja, 9 odgajatelja, 2 knjižničarke i 2 pedagogice.
U predavanju se osvrnula na povijest biblioterapije, biblioterapiju općenito te posebno na praktične primjere u odgojno-obrazovnom radu koje mogu iskoristiti učitelji i odgajatelji u svom radu s djecom s preporučenim popisom problemskih slikovnica, priča i knjiga. Istaknula je važnost Ivane Bašić i Ljiljane Sabljak u razvijanju ovog polja terapeutskog vođenja čitanja u našoj zemlji.
Biblioterapija (terapija knjigom) u širem smislu je „vođeno čitanje“, koje se može ugraditi u čitateljske programe za široku populaciju. Ovaj način upotrebe književnosti provodi se kao pomoć u stresnim situacijama i u prevladavanju teških životnih razdoblja. Takvo čitanje najčešće provode educirani knjižničari, odnosno tim stručnjaka. Povijest terapije knjigom koja ja namijenjena liječenju ili osobnom rastu vrlo je stara i prati razvoj čovjeka od prvih pokušaja. Poetska terapija danas je najrašireniji oblik biblioterapije i provodi se u mnogim zemljama u svim ustanovama koje se bave njegom i obrazovanjem ljudi (bolnice, škole, domovi za stare i nemoćne, domovi za djecu s poteškoćama u razvoju itd.).
Predavanje smo završili 15-minutnom radionicom gdje smo radili poetski kolaž na kojoj smo se pokazali kao pravi poete. Naučeno ćemo odmah moći primijeniti u radu s djecom povodom Dana poezije 21.3.
Hvala svima na dolasku i prisustvu, a posebice kolegici Zorki na predivnom predavanju! Suradnja srednje škole, osnovne škole i vrtića svakako će se nastaviti daljnjim zajedničkim stručnim predavanjima i sastancima.
Školska knjižničarka
Dejana Bedeković
STRUČNI AKTIV UČITELJA HRVATSKOG JEZIKA I RAZREDNE NASTAVE
U četvrtak, 9.3.2017. knjižničarka, voditeljica Stručnog vijeća učitelja Hrvatskog jezika i učiteljica Daliborka Tomašević, voditeljica Stručnog vijeća učitelja razredne nastave ugostile su u IV. osnovnoj školi Bjelovar stručnu suradnicu knjižničarku Medicinske škole Bjelovar i savjetnicu za ŽSV školskih knjižničara OŠ i SŠ BBŽ, mr. sc. Zorku Renić.
Savjetnica je svim prisutnim učiteljima razredne nastave i Hrvatskog jezika te pozvanim vanjskim suradnicima škole, odgajateljima i pedagozima Dječjeg vrtića Bjelovar i Ciciban i knjižničarima iz Narodne knjižnice "Petar Preradović" Bjelovar, održala jednosatno stručno predavanje o Biblioterapiji u odgojno-obrazovanom radu škole i vrtića. Slušalo ju je 18 učitelja, 9 odgajatelja, 2 knjižničarke i 2 pedagogice.
U predavanju se osvrnula na povijest biblioterapije, biblioterapiju općenito te posebno na praktične primjere u odgojno-obrazovnom radu koje mogu iskoristiti učitelji i odgajatelji u svom radu s djecom s preporučenim popisom problemskih slikovnica, priča i knjiga. Istaknula je važnost Ivane Bašić i Ljiljane Sabljak u razvijanju ovog polja terapeutskog vođenja čitanja u našoj zemlji.
Biblioterapija (terapija knjigom) u širem smislu je „vođeno čitanje“, koje se može ugraditi u čitateljske programe za široku populaciju. Ovaj način upotrebe književnosti provodi se kao pomoć u stresnim situacijama i u prevladavanju teških životnih razdoblja. Takvo čitanje najčešće provode educirani knjižničari, odnosno tim stručnjaka. Povijest terapije knjigom koja ja namijenjena liječenju ili osobnom rastu vrlo je stara i prati razvoj čovjeka od prvih pokušaja. Poetska terapija danas je najrašireniji oblik biblioterapije i provodi se u mnogim zemljama u svim ustanovama koje se bave njegom i obrazovanjem ljudi (bolnice, škole, domovi za stare i nemoćne, domovi za djecu s poteškoćama u razvoju itd.).
Predavanje smo završili 15-minutnom radionicom gdje smo radili poetski kolaž na kojoj smo se pokazali kao pravi poete. Naučeno ćemo odmah moći primijeniti u radu s djecom povodom Dana poezije 21.3.
Hvala svima na dolasku i prisustvu, a posebice kolegici Zorki na predivnom predavanju! Suradnja srednje škole, osnovne škole i vrtića svakako će se nastaviti daljnjim zajedničkim stručnim predavanjima i sastancima.
Školska knjižničarka
Dejana Bedeković
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
eDnevnik TEST |
• E-DNEVNIK |
• eDnevnik - probna ve... |
• eDnevnik za roditelj... |
• WEBINAR ZA UČITELJE |
• e-Dnevnik Upute za n... |
• e-Dnevnik upute za r... |