Knjižnični projekti
Projekti školske knjižnice u školskoj godini 2022./2023.:
2. Čitanjem do zvijezda za osnovne škole
Naša mala knjižnica u IV. osnovnoj školi Bjelovar
U suradnji s učiteljicama Martinom Fuk Fridrik i Suzanom Atlijom te učenicima 2. a i 4. a knjižničarka provodi u našoj školi projekt Naša mala knjižnica u organizaciji nakladničke kuće Ibis Grafika.
Projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA usmjeren je na promicanje čitanja među djecom vrtićke i školske dobi. Knjige koje projekt donosi pomno su probrane i prilagođene uzrastu djece, a predložene aktivnosti poticaj su za kreativno izražavanje – verbalno, likovno i bilo koje drugo. Ove godine u projekt su uključeni autori i ilustratori iz čak osam zemalja: Finske, Estonije, Sjeverne Makedonije, Slovenije, Litve, Belgije, Južne Koreje i Hrvatske.
Uz šest knjiga dolaze i tematske kreativne knjižice koje zanimljivim zadacima i likovnim izazovima potiču djecu na stvaranje i izražavanje, razvoj svijesti o sebi i svojoj okolini, stvaranje vlastitog mišljenja.KREATIVNE KNJIŽICE su izvorno napravljene zbirke zanimljivih zadataka nastalih na temelju knjiga iz projekta. Posebno se izrađuju knjižice za vrtićku djecu, a posebno za školsku.Svi zadaci u kreativnim knjižicama samo su PRIJEDLOZI kako provoditi projekt, a izbor i organizacija predloženih aktivnosti u kojima će djeca sudjelovati, kao i cjelokupna provedba projekta prepuštena je na izbor KOORDINATORIMA u skladu s njihovim mogućnostima.
Učenici 2. a razreda čitaju predškolski komplet (slikovnice) | Učenici 4. a razreda čitaju školski komplet (knjige od 50 do 150 stranica) |
|
|
Zahvaljujući pažljivo probranim tekstovima i vrlo detaljnim i dorađenim ilustracijama, svaka je knjiga s razlogom zaslužila svoje mjesto u jednom od dva ponuđena paketa. Uz djeci blisku tematiku, likove s kojima je lako suosjećati, tečan i konkretan tekst, svaka od tih knjiga nosi neku poruku, a ponekad i više njih. |
Tijekom trajanja projekta održavaju se online seminare za voditelje i koordinatore kojima prisustvuju naša knjižničarka, učiteljice Martina i Suzana.
U petak 2.12.2022. knjižničarka je prisustvovala veselom satu Pričaonice 2. a na kojem su učenici s učiteljicom Martinom obradili na zanimljiv način knjigu “Tisuću ptica” slovenske autorice Peklar. Nakon sata učenici su prionuli poslu i počeli izrađivati čitateljske vlakiće s vagonima i lokomitovom ali i rješavati nagradne zadatke. Mala Emina i Maksim su prvi napravili nagradni zadatak iz kreativnih knjižnica. Pogledajte ih!
Eminina krletka i Maksimova papiga
Osim u izradi nagradnih zadataka, preko praznika i u siječnju 2023. godine učenici 2. a razreda su marljivo radili knjižne junake iz čitanih knjiga. Demokratkom većinom u utorak 10. siječnja 2023. odabrali su da će u prijateljsku školu, Osnovnu školu Frana Galovića u Zagreb putovati Leonina patka. Patkica sa svojim dnevnikom putovat će iz obitelji u obitelj učenika OŠ Frana Galovića Zagreb pa će se vratiti našem 2. a razredu u svibnju.
Pogledajte video naše prijateljske škole na stranici njihove knjižnice koju vodi njihova simpatična knjižničarka Daria Pestić: http://www.os-fgalovica-zg.skole.hr/?page_id=356
Kreativne radove naših učenika 2. a razreda pogledajte ovdje:
Knjižni junaci našeg 2. a razreda
U ponedjeljak 19.12.2022. knjižničarka je prisustvovala satu Čitalica – Pričalica 4. a i s njima obradila knjigu Božić je! Božić autora Kestutisa Kasparavičiusa uz pomoć VR tehnologije i aplikacije Quiver. Pogledajte kako nam je bilo!
VR obrada knjige Božić je! Božić u 4. a razredu
Uskoro slijedi više radova…
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI 2017. godine
I ove godine naša škola i knjižnica sudjeluju u nacionalnom godišnjem projektu “Čitamo mi, u obitelji svi”. Navedeni projekt je pokrenut u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. godine. On ima elemente i školskog i razrednog projekta. Projekt je to na nivou države jer se je za sudjelovanje prijavilo 129 školskih knjižničara koji sa surdanjom s više od 295 učitelja obuhvaćaju oko 4.440 učenika i 20.000 članova njihovih obitelji iz cijele Hrvatske. Toj “čitateljskoj obitelji” pripada i naša škola. Projekt u našoj školi vodi knjižničarka Dejana Bedeković u suradnji s učiteljicama trećih razreda: Daliborkom Tomašević, Dragicom Budić, Nikolinom Vuković i Lidijom Petreković te učiteljicom PŠ Gornje Plavnice Jadrankom Blažević (3. r.). Uključeno je u projekt 45 učenika sa svojim obiteljima. Koordinatorica na nacionalnoj razini je sama naša knjižničarka Dejana Bedeković, dipl. knjižničarka.
Više o tome na web stranici: www.knjiznicari.hr/ruksak
ČITAMO MI… DEČKI ČITAJU
četvrtak, 2. veljače 2017.
Nakon pet dana boravka knjiga u njihovim obiteljima, u srijedu 1.2.2017. čuli smo njihove dojmove.
Pogledajte/pročitajte njihove divne dojmove, crtež i pjesmicu:
„Mama je čitala 150 medvjeda i jedna priča svima nama. Shvatili smo da se radi o učenici Maji koja ide u prvi razred (i ima problema s domaćim zadaćama). Ja imam sestru Maju koja kreće u prvi razred na jesen. J Ujak i ja smo čitali Vitezove i Grčko putovanje u Periklovu Atenu. Ujak se sjetio sata povijesti koji predaje, a ja naučio malo više o povijesti…“ (Ivan Glatki, 3. b)
“U utorak smo mama i ja rješavali Umne izazove Dr. Genijalca. Bilo je baš zabavno! Nakon što je mama pročitala knjigu Kako D postaje R rekla je da joj se sviđa sadržaj i da je sreća što ja nisam imao problema kod izgovora, te kaže da se djeci ne smije tepati već pravilno pričati kako bi dijete znalo točno pričati.“ (Luka Bujan, 3. d)
„To je bilo baš super! Čitali smo svi, neke knjige pročitane su u sekundi. Krimi roman mama je čitala i po noći dok smo svi mi drugi spavali… Smjestio sam se između mame i tate i zajedno smo čitali, malo oni, malo ja. Kad je vani hladno, lijepo je sjesti i pročitati knjigu… Još nisam pročitao dovoljno knjiga da mogu reći koja mi je najdraža, ali uskoro ću saznati i to.“ (Ivan Ćurić, 3. a)
Unutar Hrvatske mreže školskih knjižničara, udruge koja okuplja knjižničare osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, razvila se ideja koja već šest školskih godina (od 2011. do danas) potiče na čitanje mnoštvo učenika, njihovih roditelja i članova uže obitelji. Tijekom tog razdoblja u projektu je čitalo 25.943 učenika, oko 84.000 roditelja i članova uže obitelji, a projekt je provodilo 600 knjižničara. Baš smo ponosni što smo dio te velike obitelji!
knjižničarka : Dejana Bedeković
Dragi roditelji,
Čitajte sa svojim djetetom! Pogledajte KAKO u brošuri o obiteljskom čitanju na hrvatskom jeziku 🙂
http://www.booktime.org.uk/usr/library/documents/main/rwyc_croatian.pdf
Projekti školske knjižnice u školskoj godini 2016./2017.:
Rujan – listopad 2016. – Natjecanje u čitanju naglas – za učenike svih razreda (školska i gradska razina)
http://www.nkc-sisak.hr/natjecanje-u-citanju-naglas/
Prvo polugodište (od prosinca 2016. do svibnja 2017.) – projekt natjecanja u znanju i kreativnosti iz pročitanih knjiga pod nazivom Čitanjem do zvijezda u sklopu Hrvatske mreže školskih knjižničara – učenici od 5. do 8. razreda (školsko, županijsko i regionalno natjecanje)
https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/knjiznicari/projekti-i-aktivnosti/citanjem-do-zvijezda-os-2015-16
https://www.facebook.com/CitanjemDoZvijezda/
Od 20. siječnja 2017. do 15. lipnja 2017. – ČITAMO MI, U OBITELJ [Čitamo mi, u obitelji svi] I SVI – nacionalni projekt poticanja čitanja kod učenika trećih razreda – putovanje “knjižnične” naprtnjače od učenika do učenika
http://www.knjiznicari.hr/ruksak
http://www.facebook.hr/cmuos
Ožujak-travanj 2017. – natjecanje iz pročitane lektire za učenike petih razreda OŠ BBŽ – MEĐUŠKOLSKI KNJIŽEVNI KVIZ
https://www.facebook.com/kviz2
http://www.knjiznicari.hr/UDK02/index.php/Me%C4%91u%C5%A1kolski_knji%C5%BEevni_kviz
Povom Svjetskog dana knjige i autorskih prava 24. travnja 2014. – projekt popuralizacije knjige i čitanja – Noć knjige – jedan školski sat (18-19h) s određenim razredom taj dan
http://nocknjige.hr/
https://www.facebook.com/nocknjige.hr
Od studenog 2016. do veljače 2017. – projekt knjižničarke među učenicima petih razreda – projekt snalaženja u knjižnici NAĐI KNJIGU! – NOVI
Nešto lijepo za sve mame u mjesecu svibnju:)
Na web portalu Klinfo.hr od sada možete saznati i brojna pitanja iz pedijatrije:
http://www.klinfo.hr/?option=forms&formid=4
a imate i portal za roditelje: http://www.udrugaroditeljakpk.hr/
Da biste pomogli djetetu u što ljepšem čitanju i očuvanju knjiga prilkom čitanja, a istodobno proveli s njima malo kreativnog vremena možete zajedno sa svojim klincem ili klinkom izradit bookmarkere ili straničnike za knjige, koji pomažu djeci označiti mjesto gdje su stali čitati, a istodobno i čuvaju knjigu od oštećivanja i stvaranja loših ušiju na knjigama.
Ideje kako napraviti straničnike, možete pronaći na sljedećim stranicama:
http://smile4me.net/?page_id=542
Upućujemo vas na sljedeći članak na web stranici: http://www.ringeraja.hr/clanak/ekoloski-odgoj_691.html u kojem možete pronaći zanimljive sitnice vezane uz odgoj djeteta u ekološkom smislu koji se provodi u našoj školi.
“Ekološki odgoj počinje kod kuće. Koliko god htjeli odgojiti ekološki osvještenog pojedinca ako sami doma ne živite ekološki, sve je uzaludno. Malo dijete obožava istraživati svoju okolinu, a posebno prirodu. Sve mu je čudesno i prema prirodi se ponaša s poštovanjem. Mudar roditelj će to iskoristiti za ekološki odgoj i pokušati će što duže zadržati taj djetetov stav prema svojoj okolini. Iz tog istraživanja rađa se u djetetu ljubav prema prirodi.
Ono što možete napraviti unutar svoja četiri zida možda vam se čini malo u globalnim razmjerima, ali svaka sitnica donosi razliku. Uključite se u očuvanje planeta sa svojom djecom.
Reciklirati
Odvajajte otpad: papir, boce (s djetetom odnesite boce i prikupite koju kunu, koja npr. može ići u djetetovu kasicu), limenke i bacite ga u pravi kontejner.
Ako imate vrt možete napraviti kompost pa u njega odlagati biorazgradivi otpad. Smanjiti ćete količinu smeća i još k tome dobiti kvalitetan kompost za vaše biljke.
Smanjiti količinu smeća
Koristite proizvode koji imaju manju ili razgradivu ambalažu. Također možete kupovati i velika pakiranja pa kod kuće prebaciti dio u manje pakiranje. Kupnjom voća i povrća na tržnicama izbjegavate ambalažu.
Štediti resurse
Učenjem djece od rane dobi da razumno koriste struju, a pogotovo vodu, usaditi ćete im dobru naviku za cijeli život, a i smanjiti ćete troškove. Tuširajte se radije nego da se kupate, ugasite vodu kad perete zube ili kosu. Kad perete voće ili povrće perite iznad lavora pa tom vodom zalijte cvijeće.
Optimalno grijte i hladite svoj životni prostor. I za vaše zdravlje i za vaš novčanik najbolja je zlatna sredina.
Možda negdje možete ići pješice, biciklom ili javnim prijevozom da uštedite gorivo, a i smanjite emisiju štetnih plinova.
Platnene vrećice
Plastične vrećice koje su u širokoj upotrebi veliki su ekološki problem. Korištenjem platnenih vrećica radite puno na očuvanju okoliša. Ako već morate koristiti plastične vrećice, koristite ih nekoliko puta.
I papirnate vrećice su dobra iako ne trajnija opcija. Košare i cekeri izgledaju lijepo i razgradivi su.
Ekološki prihvatljivi proizvodi
Koristite ekološki prihvatljivu kozmetiku (sapun, šampon, šminku) i sredstva za čišćenje ili kupovnu ili ih sami napravite (soda, limun, jabučni ocat, eterična ulja). Provjerite deklaracije.
Ako imate bebu, korištenje platnenih pelena je veliki doprinos koji pojedinac može napraviti budući da se jedna jednokratna pelena razgrađuje 500 godina, a beba ih potroši nekoliko tisuća.
Uključivanje djece u brigu
Dijete već od dvije godine možete uključiti u brigu o biljkama i životinjama u vašem domaćinstvu. Neka vam pomaže zalijevati biljke, hraniti životinje. Jedna sobna biljka ili zlatne ribice nisu prezahtjevne ni za koga.
Dijete ne mora imati sve
Utjecati na djetetovo razmišljanje da ne mora imati sve što vidi. Pretrpana soba igračkama ne donosi trajnu sreću. Kupnjom kvalitetnijih igračaka, na primjer od drva, čuva se okoliš, a i nekoliko generacija se može njima igrati.
Znajući za pretjerano iskorištavanje šuma za proizvodnju papira, učite dijete da razumno koristi papir.
Projekti očuvanja
Uključivanje u lokalne projekte zaštite ili čišćenja prirode stvara se ekološka svijest kod djece. U Hrvatskoj su mnoge biljke i životinje zaštićene. Upoznavanje s njima upoznaje se ovaj predivan svijet i raste želja da se on zaštiti.
Još jedna zanimljiva aktivnost za dijete ili cijelu obitelj su Izviđači. Kad dijete nauči živjeti i preživjeti u prirodi, ljubav prema njoj diže se na viši nivo. Dijete uči kako čuvati prirodu i brinuti se o njoj.
Ako vam se Izviđači čine prenaprednom idejom za vašu obitelj, sličan učinak napravit iće i česti boravak u prirodi i njenim različitim staništima – šuma, livada, planine, primorje, špilje…
Čitajte sa djecom ekološke slikovnice i potom razgovarajte o pročitanom. Ekološke slikovnice:
* NEVENKA VIDEK i PIKA VONČINA: “PISMO IZ ZELENGRADA”
* NEVENKA VIDEK: “MODRA UVALA”, “RIJEČ JE O OTPACIMA”
* SILVERSTEIN: “DRVO IMA SRCE” * BULJAN: “SVOJEGLAVI POTOČIĆ”
* SIJERKOVIĆ: “MALA METEOROLOŠKA POČETNICA”
Kada vide da su dio svijeta koji također vodi računa o svojoj okolini neće misliti da ono samo ne može napraviti promjenu. Za svijet se ne može napraviti premalo, tragedija je kad se ne napravi ništa!”
U želji da pružanjem što većeg broja informacija, znanja, pomoći i podrške roditeljima u tom teškom zanimanju, udruga Hrabri telefon organizira Školu za roditelje.
U školi za roditelje radi se na unaprjeđenju i razvijanju roditeljskih vještina, uči se uspostavljanje kvalitetnijih odnosa s djecom te reagiranje u specifičnim okolnostima s obzirom na dob djeteta.
Skupine roditelja formirane su u grupe od najviše 10 roditelja. Grupe pod vodstvom stručnjaka s iskustvom u radu s roditeljima se sastaju jednom tjedno u večernjim satima. Škola za roditelje je besplatna.
Zainteresirani roditelji se mogu javiti svakim radnim danom od 10 do 19 sati na broj telefona 01 6112 758 ili e-mailom na djecjakuca@hrabritelefon.hr
Preuzeto s web stranice:
http://www.skole.hr/roditelji/zanimljivosti?news_hk=5289&news_id=3781&mshow=355#mod_news
Na web stranici: http://www.najboljeknjige.com/content/vijesti_opsirnije.aspx?NewsID=84 ima jedan zanimljiv članak pa vam ga donosim u malom dijelu:
“Novo istraživanje: Djeca koja odrastu uz knjige dulje se školuju
Objavljeno: četvrtak, 10.06.2010.
Piše Tanja Tolić
Djeca koja odrastu u domovima u kojima ima mnogo knjiga, u prosjeku tri godine dulje provedu obrazujući se od djece koja odrastu u domovima u kojima knjiga nema uopće. Pokazalo je novo istraživanje objavljeno u lipanjskom broju časopisa Research in Social Stratification and Mobility.
Istraživanje o knjigama i školovanju provedeno je u 27 zemalja svijeta (nažalost, ne i Hrvatskoj), među više od 70 tisuća ispitanika, a ta se tvrdnja pokazala točnom bez obizra na stupanj obrazovanja roditelja, njihovo zanimanje ili društveni sloj u kojem su odrasli.
Ta je prednost tolika da se njezin značaj može usporediti s onim kad djeca odrastu uz roditelje koji imaju fakultetsko obrazovanje, naspram djeci koja odrastu u radničkoj obitelji.
Istraživanje je tako, primjerice, pokazalo da više od 500 knjiga u Latviji ima čak 45 posto obitelji, što je najveći postotak od svih zemalja koje su sudjelovale u ispitivanju. Iza Latvije, slijedi Izrael, gdje 35 posto obitelji uključenih u istraživanje ima 500 i više knjiga, a na trećem je mjestu Češka, gdje 33 posto obitelji ima 500 i više knjiga na policama.
Niti jednu knjigu u kući nema 31 posto crnačkih obitelji u Južnoafričkoj Republici, i to je najgori postotak u istraživanju. Potom slijedi Bugarska, gdje 30 posto obitelji nema niti jednu knjigu, a zatim Kina, preciznije obitelji iz ruralnih sredina, od kojih četvrtina nema niti jednu knjigu u svom domu….”
Na sljedećim stranicama: http://www.klinfo.hr/ i http://www.sretnodijete.net/readarticle.php?article_id=4 nalazi se info vodiči za klince i roditelje koji vam uvelike može pomoći u vašem odgajanju djeteta, ne samo u obrazovanom, nego i u zabavnom području. Toplo preporučam.
Zbog puno vijesti o vršnjačkom nasilju i svakakvog oblika nasilja preporučujem toplo web stranicu Centra za nestalu i zlostavljanu djecu gdje možete naći vrlo korisne podatke. Više na stranici http://www.cnzd.org/site/. Uz nadu da će vam pomoći (sa željom što bolje suradnje roditelja i škole) želim da vam ova stranica zaista bude dobar izvor dodatnih informacija što muči svakog odgajatelja djeteta, pogotovo što se tiče sigurnosti na Internetu.
Skolski kurikulum-Nasa mala knjiznica.pdf