Informatika
Predmet Informatika treba omogućiti učenicima upoznavanje s informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Nastavni sadržaji iz područja informacijske i
komunikacijske tehnologije moraju učenicima omogućiti:
- stjecanje umijeća uporabe današnjih računala i primjenskih programa (vještine),
- upoznavanje s osnovnim načelima i idejama na kojima se temelje računala odnosno informacijska i komunikacijska tehnologija (temeljna
znanja) te - razvijanje sposobnosti za primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u različitim primjenskim područjima (rješavanje problema).
Umijeća, temeljna znanja i rješavanje problema tri su sastavnice obrazovnoga procesa koje se mogu razmatrati i djelomično odvojeno, ali tek njihovo međusobno
prožimanje dat će učenicima dobru podlogu za buduće cjeloživotno učenje.
Učenje Informatike priprema učenika za mnoga područja djelovanja, osobna i poslovna. Osobiti doprinos učenja predmeta Informatika očituje se u razvoju računalnoga načina razmišljanja koje uključuje i tehnike rješavanja problema:
– prikazivanje informacija apstrakcijama
– logičko povezivanje i analizu podataka
– automatizaciju rješenja uporabom algoritamskoga razmišljanja
– prepoznavanje, analizu i primjenu mogućih rješenja s ciljem postizanja učinkovitoga rezultata vodeći računa o dostupnim resursima
– formuliranje problema načinom primjerenim uporabi računala i računalnih alata
– generalizaciju procesa rješavanja problema primjenjivoga na čitav niz sličnih problema.
Prikaz godišnjeg broja sati i oblika izvođenja predmeta Informatika u osnovnoj školi
Razred | Broj sati |
1. razred | 70 izborno |
2. razred | 70 izborno |
3. razred | 70 izborno |
4. razred | 70 izborno |
5. razred | 70 obavezno |
6. razred | 70 obavezno |
7. razred | 70 izborno |
8. razred | 70 izborno |