Informatika

Predmet Informatika treba omogućiti učenicima upoznavanje s informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Nastavni sadržaji iz područja informacijske i
komunikacijske tehnologije moraju učenicima omogućiti:

  • stjecanje umijeća uporabe današnjih računala i primjenskih programa (vještine),
  • upoznavanje s osnovnim načelima i idejama na kojima se temelje računala odnosno informacijska i komunikacijska tehnologija (temeljna
    znanja) te
  • razvijanje sposobnosti za primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u različitim primjenskim područjima (rješavanje problema).

Umijeća, temeljna znanja i rješavanje problema tri su sastavnice obrazovnoga procesa koje se mogu razmatrati i djelomično odvojeno, ali tek njihovo međusobno
prožimanje dat će učenicima dobru podlogu za buduće cjeloživotno učenje.

Učenje Informatike priprema učenika za mnoga područja djelovanja, osobna i poslovna. Osobiti doprinos učenja predmeta Informatika očituje se u razvoju računalnoga načina razmišljanja koje uključuje i tehnike rješavanja problema:

– prikazivanje informacija apstrakcijama

– logičko povezivanje i analizu podataka

– automatizaciju rješenja uporabom algoritamskoga razmišljanja

– prepoznavanje, analizu i primjenu mogućih rješenja s ciljem postizanja učinkovitoga rezultata vodeći računa o dostupnim resursima

– formuliranje problema načinom primjerenim uporabi računala i računalnih alata

– generalizaciju procesa rješavanja problema primjenjivoga na čitav niz sličnih problema.

Prikaz godišnjeg broja sati i oblika izvođenja predmeta Informatika u osnovnoj školi

Razred Broj sati
1. razred 70 izborno
2. razred 70 izborno
3. razred 70 izborno
4. razred 70 izborno
5. razred 70 obavezno
6. razred 70 obavezno
7. razred 70 izborno
8. razred 70 izborno

 

Skip to content