Nakon prošlogodišnjeg velikog uspjeha i osvojenog prvog mjesta na 35. državnoj smotri učeničkih zadruga, naša škola je ponovila uspjehI Istraživački rad naše učeničke zadruge pod nazivom „Od radionice do učionice“ osvojio je prvo mjesto na 36. smotri učeničkih zadruga Republike Hrvatske koja je održana od 25. – 27. 9 2024. g. u Poreču. Pod mentorstvom učiteljice Tamare Brozović Jurišić, učenica 8.d razreda, Anabela Popović, predstavila je našu školu i našu učeničku zadrugu prezentirajući istraživački rad pred Državnim prosudbenim povjerenstvom. U kategoriji istraživačkih radova predstavilo se 6 osnovnih škola i 4 srednje škole čiji su radovi zadovoljili sve kriterije i bili pozvani na državnu smotru. U konkurenciji izvrsnih i raznovrsnih istraživačkih radova, naš se istaknuo i dobio najveći broj bodova te zasluženo osvojio prvo mjesto. Osim Anabele i njezine mentorice, u provedbi istraživačkog rada su sudjelovale učiteljice Dijana Pertunaj i Daria Javurek te učenice Lana Rajn i Ria Laktaš. Ovaj istraživački rad rezultat je predanog rada i zalaganja naših zadrugara, čestitamo im na još jednoj pobjedi i želimo još puno takvih uspjeha u godinama koje dolaze!
Sažetak istraživačkog rada „Od radionice do učionice“:
Ovim istraživačkim radom željeli smo pomoći učiteljima i učenicima naše škole da nastava bude zanimljiva i bez primjene digitalne tehnologije. Također smo željeli pokazati kako učenička zadruga može pozitivno utjecati na stvaralaštvo, inovativnost, kreativnost te poduzetničku komponentu u razvoju učenika. Razgovorom s učiteljima naše škole utvrdili smo da postoji potreba za izradom klasičnih edukativnih sredstava te da ih učitelji smatraju vrlo korisnima u nastavnom procesu, no ne naručuju ih jer to predstavlja izdašan financijski trošak za školu. Izabrali smo tri nastavna predmeta (biologiju, geografiju i likovnu kulturu) za koje smo od gline izradili model uha, slagalicu „Kontinenti“ i taktilne pločice. Radili smo prema uputama i željama predmetnih učitelja. Predmetni učitelji su gotova nastavna sredstva upotrijebili s učenicima u nastavnom procesu. Nakon toga učenici i učitelji su ispunili ankete. Ankete za učitelje su pokazale da su učitelji vrlo zadovoljni proizvodima te smatraju da oni pridonose kvaliteti nastave. Ankete kod učenika su većinom pokazale zadovoljstvo kod učenika zbog primjene naših proizvoda u nastavi. Također smo analizirali isplativost izrade naših proizvoda u odnosu na slična kupovna nastavna sredstva te smo zaključili da su naši proizvodi financijski vrlo isplativi te da ćemo slične proizvode izrađivati i u budućnosti.
Tekst i fotografije: Tamara Brozović Jurišić