Tijekom školske godine 2022./2023. u našoj se školi provodio projekt za darovite učenike "Mala škola biologije" . U projektu su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda (njih 21) te učiteljice Tamara Brozović Jurišić (voditeljica projekta), Sanja Pavin i učitelj Filip Marohnić. Učenici su mikroskopirali, izrađivali sami svoje mikroskopske preparate, na modelima su proučavali što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela, proučavali su kosti na našem kosturku, izrađivali su svoj filter za vodu, fosile, model stanice, izadili su i proučavali otiske prstiju i još mnogo toga. Učilo se na zanimljiv i zabavan način, kroz praktične radove, bez knjiga i bilježnica. Učenici su komentirali da im se sviđa ovakav način rada, a i roditelji su bili vrlo zadovoljni, stoga se nadamo da će se ovaj projekt nastaviti i u budućnosti. Detalje o projektu, kao i fotografije pogledajte pod opširnije.

Kroz različite aktivnosti ostvarivali smo zadane ciljeve projekta:

– omogućiti darovitim učenicima drugog i trećeg razreda IV. osnovne škole Bjelovar stjecanje i razvoj prirodoslovnih  kompetencija na višim kognitivnim razinama

– razvoj kreativnosti, kritičkog mišljenja, socijalnih vještina

– odgovornost prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša

– aktivno uključivanje u kreiranje projektnih aktivnosti.

– razvijanje međusobne suradnje, asertivnosti, samopouzdanja i vještina timskog rada te inkluzivnost.

 

Realizirane su sljedeće aktivnosti:

1. Pokazna radionica – praktični radovi i demonstracijski pokusi

2. Formiranje grupe darovitih učenika iz područja prirodoslovlja

3. Radionice koje je  provela učiteljica prirode i biologije Tamara Brozović Jurišić:

Radionica 1: Upoznavanje s mikroskopom i pravilima mikroskopiranja

Radionica 2: Izrada mikroskopskog preparata

Radionica 3: Stanice – osnovne gradivne jedinice živih bića

Radionica 4: Jednostanični i mnogostanični organizmi

Radionica 5: Što možemo saznati iz otiska prsta

Radionica 6: Izradi sam svoj filter za pročišćavanje vode

Radionica 7: Fosili

Radionica 8: Kako biljke dišu, a kako se hrane?

Radionica 9: Što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela?

Radionica 10: Kosturko

4. Završna radionica – izrada projektnih plakata, dodjela diploma i majica, zakuska

5. Javna vidljivost: izlaganje projektnih plakata u holu škole, javno objavljivanje naših aktivnosti na mrežnim stranicama i podstranicama škole

6. Evaluacija projekta: anketa za učenike sudionike projekta, anketa za roditelje 

 

Rezultati projekta

– stjecanje i razvoj prirodoslovnih  kompetencija na višim kognitivnim razinama

– razvoj kreativnosti

– razvoj kritičkog mišljenja

– razvoj socijalnih vještina i tolerancije

– razvoj odgovornosti prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša

– primjena usvojenih znanja

– razvoj fine motorike i različitih praktičnih vještina

– socijalni i emocionalni razvoj učenika te pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i mentalno  zdravlje

– suradnja učenika različitih dobnih skupina, kao i suradnja s roditeljima te lokalnom zajednicom

– razvoj medijske i informatičke pismenosti

– razvoj tolerancije

– poticaj na rad s darovitom djecom i u ostalim nastavnim predmetima

– unaprijeđen mentorski rad nastavnika, međusobna suradnja i poticaji za daljnji rad, bolja povezanost učenika međusobno te nastavnika i učenika

– evaluacija učenika i roditelja (anketom) ukazuje na visoko zadovoljstvo sudjelovanjem u ovom projektu te mnoge dobrobiti 

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

                                                                 

Skip to content