Tijekom školske godine 2022./2023. u našoj se školi provodio projekt za darovite učenike "Mala škola biologije" . U projektu su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda (njih 21) te učiteljice Tamara Brozović Jurišić (voditeljica projekta), Sanja Pavin i učitelj Filip Marohnić. Učenici su mikroskopirali, izrađivali sami svoje mikroskopske preparate, na modelima su proučavali što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela, proučavali su kosti na našem kosturku, izrađivali su svoj filter za vodu, fosile, model stanice, izadili su i proučavali otiske prstiju i još mnogo toga. Učilo se na zanimljiv i zabavan način, kroz praktične radove, bez knjiga i bilježnica. Učenici su komentirali da im se sviđa ovakav način rada, a i roditelji su bili vrlo zadovoljni, stoga se nadamo da će se ovaj projekt nastaviti i u budućnosti. Detalje o projektu, kao i fotografije pogledajte pod opširnije.
Kroz različite aktivnosti ostvarivali smo zadane ciljeve projekta:
– omogućiti darovitim učenicima drugog i trećeg razreda IV. osnovne škole Bjelovar stjecanje i razvoj prirodoslovnih kompetencija na višim kognitivnim razinama
– razvoj kreativnosti, kritičkog mišljenja, socijalnih vještina
– odgovornost prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša
– aktivno uključivanje u kreiranje projektnih aktivnosti.
– razvijanje međusobne suradnje, asertivnosti, samopouzdanja i vještina timskog rada te inkluzivnost.
Realizirane su sljedeće aktivnosti:
1. Pokazna radionica – praktični radovi i demonstracijski pokusi
2. Formiranje grupe darovitih učenika iz područja prirodoslovlja
3. Radionice koje je provela učiteljica prirode i biologije Tamara Brozović Jurišić:
Radionica 1: Upoznavanje s mikroskopom i pravilima mikroskopiranja
Radionica 2: Izrada mikroskopskog preparata
Radionica 3: Stanice – osnovne gradivne jedinice živih bića
Radionica 4: Jednostanični i mnogostanični organizmi
Radionica 5: Što možemo saznati iz otiska prsta
Radionica 6: Izradi sam svoj filter za pročišćavanje vode
Radionica 7: Fosili
Radionica 8: Kako biljke dišu, a kako se hrane?
Radionica 9: Što se nalazi u unutrašnjosti našeg tijela?
Radionica 10: Kosturko
4. Završna radionica – izrada projektnih plakata, dodjela diploma i majica, zakuska
5. Javna vidljivost: izlaganje projektnih plakata u holu škole, javno objavljivanje naših aktivnosti na mrežnim stranicama i podstranicama škole
6. Evaluacija projekta: anketa za učenike sudionike projekta, anketa za roditelje
Rezultati projekta
– stjecanje i razvoj prirodoslovnih kompetencija na višim kognitivnim razinama
– razvoj kreativnosti
– razvoj kritičkog mišljenja
– razvoj socijalnih vještina i tolerancije
– razvoj odgovornosti prema očuvanju prirodnog i društvenog okoliša
– primjena usvojenih znanja
– razvoj fine motorike i različitih praktičnih vještina
– socijalni i emocionalni razvoj učenika te pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i mentalno zdravlje
– suradnja učenika različitih dobnih skupina, kao i suradnja s roditeljima te lokalnom zajednicom
– razvoj medijske i informatičke pismenosti
– razvoj tolerancije
– poticaj na rad s darovitom djecom i u ostalim nastavnim predmetima
– unaprijeđen mentorski rad nastavnika, međusobna suradnja i poticaji za daljnji rad, bolja povezanost učenika međusobno te nastavnika i učenika
– evaluacija učenika i roditelja (anketom) ukazuje na visoko zadovoljstvo sudjelovanjem u ovom projektu te mnoge dobrobiti